Talabalar imtihon savollarini Gemini yordamida bashorat qilmoqda. Bu ish beryapti

Talabalar endi Google Gemini’dan bo‘lajak imtihon savollarini taxmin qilish uchun foydalanmoqda. Eng qizig‘i, bu usul ayrim hollarda 70–80 foizgacha aniqlik bermoqda.
Ko‘pchilik haligacha sun’iy intellektdan faqat konsektlarni qisqartirish yoki matnni umumlashtirish uchun foydalanayotgan bir paytda, chuqurroq fikrlaydigan talabalar AI’ni imtihon savollarini bashorat qilish vositasiga aylantirdi.
Bu usul ish berayotganiga sabab imtihonlar, odatda, ma’lum andozalar asosida tuzilishida. Inson bu andozalarni ko‘pincha ilg‘amaydi, ammo katta til modellari (LLM) uchun bunday qonuniyatlarni topib olish qiyin emas.
Talabalar imtihon savollarni oldindan bilish uchun quyidagi usulni qo'llashyapti:
– so‘nggi 5 yildagi imtihon savollarini to‘plash;
– ularni OCR orqali matnga aylantirish;
– keraksiz ma’lumotlarni olib tashlash, formatni to‘g‘rilash va har bir savolni alohida ajratish;
– (ixtiyoriy) savollarni mavzular yoki boblar bo‘yicha belgilash;
– barcha ma’lumotlarni strukturalangan prompt orqali Gemini’ga yuborish.
Natijada Gemini quyidagilarni taqdim etadi:
– eng ko‘p takrorlangan mavzular;
– navbatdagi imtihonda chiqishi ehtimoli yuqori bo‘lgan bo‘limlar;
– prognozning ishonch darajasi (foizlarda);
– har bir mavzu bo‘yicha eng ko‘p uchraydigan savol turlari.
Mutaxassislar fikricha, AI’ni tezkor “qisqartirish” vositasi sifatida emas, balki strategik bashorat qilish instrumenti sifatida biznesda ham qo'llash kerak.
Agar talabalar allaqachon shunday imkoniyatdan foydalanayotgan bo‘lsa, mutaxassislarning haligacha “qayta yozib ber” yoki “qisqartirib ber” darajasida qolishiga asos yo‘q. Biroq AI’dan samarali foydalana oladigan foydalanuvchi, boshqalardan ko‘proq imkoniyatga ega bo‘ladi.
Ma’lumot uchun, Blazely kompaniyasi AI startaplariga ta'sir marketingi orqali tezroq o‘sishga yordam beradi. U to‘g‘ri kontent yaratuvchilar bilan bog‘laydi, kampaniyalarni boshqaradi va mahsulotni aniq auditoriyaga yo‘naltiradi.

